1 Nisan 2011 Cuma

Empati !!!!!!!!!!

Ey kendini dunyadaki tek sorunlu sanan minik insan;

Kendi icindeki catismayi disarisina tasirip etrafi kasip kavuran, yikip gecen, icindekinden cok disindakilere zarar veren ve de bunun farkinda olmayan cilli insan;

Madem ki icindeki depremde gocuk altinda birakmaya kararlisin insanlari, bari birak kendi rizamizla girelim icindeki kasirgaya da kendi kendimizin faili olalim, biz kendimizi o gocuk altindan cikaracak kudrete sahibiz.

Sosyal aglarin kralicesi olabilirsin ama; sosyal yasam duzeninde en ufak bir dalgalanma bile yaratamayip, kendi kendini komurluge zincirleyip; insanlara cok kotu halde oldugunu soylemek inan ki pek te mantikli bir davranis bicimi olmamakla beraber, kabul edilebilir bir davranis bicimi de degildir.

Insanlari kendinden uzakta tutarak, onlari hice sayarak saglikli bir sonuca varabilecegin dusuncesine sahip olman, su an nasil hastalikli bir dusunce yapisina sahip oldugun gercegini zaten gozler onune sermekte. Tekrardan cok kotu halde oldugunu aciklama geregi duymanin dahi sacma bir davranis oldugu kanisindayim. Asil boyle zamanlarinda yaninda olmamiz gerekirken, bizlerden kacmakta aradigin icin careyi; ne yazik ki aklima tek gerceklik gelmektedir, o da:
bizi, senin icin fayda yaratabilecek, cozum uretebilecek, enerji verebilecek insanlar olarak goremedigin gercegidir.

Hangi akla hizmet beni bundan daha cok kirabilecegin kanisina varabildigini hala beyin suzgecimden gecirip, anlayabilmis degilim. Acaba ben mi cok hassasim diye aklimdan gecirmeden edemiyorum. Ama normal yasam, toplum standartlarinin dahi uzerinde bir anlamlandirma yetisine ve anti etik dusunce yapisina sahip oldugumu hatirlayarak bu ihtimali ortadan kaldiriyorum.

Su an sakin bir sekilde islerin yoluna girmesini beklemekten baska yapacak hic bir seyim yok farkindayim. ki bu yontemi deniyorum su anda. Ama zannetmeki, isler duzelince her sey kaldigi yerden normal bir sekilde devam edecek. Herkes olusturdugu yikimin hesabini vermek zorundadir ki; verecektir de.

Sakin seni tehdit ettigim dusuncesine kapilma ey cilli insan; kalkip sana bagirmayacagim, ya da ayni seyleri yasatmayacagim. Hatta bunlari soyluyorum ama; biraz gerizekaliligimdan, biraz da seni gercekten cok sevdigimden olsa gerek; buyuk ihtimallde olanlari unutucam ve kaldigimiz yerden devam edecegiz. Fakat cok ani kararlar verebilen ve keskin bir insan oldugumun da farkindasindir. Tam tersi arkami donup hic bir sey yokmus gibi kaybolabilirim de; tam olarak ben de bilmiyorum. Ben ilk secenegin olmasini umid ediyorum.

Cok kizginim evet, hem de cok. Ne yalan soyleyeyim; su an senden nefret bile ediyorum -hem de cok- ama; bunun surekliliginin olamayacaginin da farkindayim. Bu yine de sinirlenmememe ve moralimin bozulmasina engel degil.

Empati kurabildigini iddaa ederken bile kendini ornek vermen, bu iste ne kadar basarili oldugunu gosteriyor zaten ey icerden kocaman ama disardan kucucuk insan;

Keske icinde barindirdigin o essiz amazon ormanlarinin, farkina  varabilsen. hayatini baltalamaktan vazgecebilsen, meziyetlerinin farkina varip, daha uretken olabilsen.
Keske disinda, sana uzanan elleri gorebilsen, senin icin atan kalpleri hissedebilsen.

Biliyorum bunlari okuduktan sonra zerre hissiyat uyanmayacak icinde, aksine daha da icine kapanacaksin. Sen kapandikca biz de kapanamayiz ey kucuk adimlari gozunde buyuten insan!!!!!!!

Kendine zarar verme dusuncesine bile sahip olman senin gerizekali oldugunu dusunmemi hakli cikariyor. Ki hakliyim da ehehehe

Son olarak, en kisa zamanda icindeki bulutlarin dagilip, gunesin acmasini deliler gibi istiyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder