21 Aralık 2010 Salı

Kont Adnan

Ya hintliler kurt; ya da kurtler (kesinlikle asagilama soz konusu bile degil cunku ben de bir kurtum) hintli.bu kadar mi benzerlik olur kardesim baksaniza turuncu gomlek, toprak rengi bir ten,o durus, o bakis. saka bir yana bu fotografin hikayesini hatirladikca yuzumde hep bir gulumseme olur. neden mi? diyarbakira fotograf cekmek ve akraba ziyareti icin gittigim gunlerden biriydi. bizim koyde bir tepe vardir, biraz yuksek oldugu icin nerdeyse tum koyu gorme olanagina sahip olursuunz eger cikarsaniz. uzerinde de iki tane mezar var. oraya koyun yukardan fotografini cekmek icin ciktim. ileride petrol arama noktalari, sondaj makinalari vardi onlari da cekmek icin o tarafa dogru dondum iste bu arkadas da (kusuruma bakmasin ismini hatirlayamadim)asagidan beni gormus ve yanima dogru gelmeye baslamisti. yaninda da kopegi  vardi. "selamun aleykum" dedi; "aleykum selam" dedim. ondan sonra muhabbet etmeye basladik kopeginin adini sordum "kont" dedi. dayanamayip "ulan bunun neresi kont" dedim kopegi gorseniz hak vereceksiniz.kopek siska acliktan bayildi bayilacak bi de karman corman rengi var ustune bir de les gibi. bi de nasil zeki hayvanoglu kopege  "gel oglum" dememle kopegin ustume atlamasi bir oldu. serefsiz sanki senelerdir bu ani beklemis.
-abi kont seni sevdi.
-ulan ne sevmesi senden cocugum olsun edasiyla atladi ustume. 
akabinde kurtce bir seyler soylediyse de ben anlamadim. anlamadigimi soylesem de o da durmadi devam etti. sonra ne cektigimi falan sordu anlattim ben sordum ne yaptigini buralarda bekcilik yapiyormus petrol makinalarina. boyle boyle devam etti sohbet. sonra bana geri ceviremeyecegim bir teklifte bulundu :
-abi taze cayim var istersen asagiya benim oraya gidelim.
offf taze taze odun atesinde cay kacarmi serefsizim kopek benden sonra indi o derece kosmusum.off o cayin tadi kokusu hala aklimdadir su an kokusu burnuma geldi sanki.her neyse bir bardak, iki bardak derken biz ikinci demlige gecmisiz muhabbetten haberimiz yok. sonra karnim hafiften bi 56k modem sesi cikardi acliktan bizim eleman hemen arkalara bi gitti hemen gelecegini soyledi tamam deim ben de. meger cocuk arkada iki dakkada corba yapmis onu getirdi ben utandim biraz istemeden. yalandan :
-yaav ne gerek vardi .
falan dedim ama elim ekmege coktan gitmisti bile acim olm dururmuyum bi de oyle acik havada arazide sicak corba icmenin keyfini bir dusunsenize. iste burda da kopekten daha bi kopek gibi yedim. haaa bu arada iste fotograftaki bu eleman yukardayken mezar duvarina cikti bu pozisyonu aldi ve :
-abi soyle bi ceksene
-carpilmayalim olm ciktin duvara 
-abii baksana halime hintli rajalar gibiyim daha ne kadar carpilabilirim ki 
beni bi gulme tuttu ulan nasil guluyorum. iste o gun hinlilerin kurt olduguna inandim. bahsettigim yemek sofrasinin fotografini da koyacagim yakinda.


koyucam dedim koyuyorum. iste o sofra bu sofra



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder